Heeeeel veeel lectures! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Yvonne Gier - WaarBenJij.nu Heeeeel veeel lectures! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Yvonne Gier - WaarBenJij.nu

Heeeeel veeel lectures!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 Juli 2014 | Italië, Milaan

Vandaag moesten we best vroeg op omdat de eerste lecture al om 8:30 was. Als je dat vakantiegevoel hebt is dat ‘niet zo leuk’. Maar goed. Iedereen was op tijd (op een paar na die het de avond ervoor toch vrij laat hadden gemaakt na de overwinning bij t voetbal). Vandaag ziet het programma redelijk hetzelfde uit als de komende twee a drie dagen. Begin met een plenary lecture… gevolgd door een paar paralelle sessies met verschillende onderwerpen. Je moet hierbij denken aan een zaal van ongeveer 2000 man die allemaal naar dezelfde spreker luisteren die het over een heel specialistisch onderwerp heeft. Wel heeel indrukwekkend. De spreker wordt via een videocamera afgebeeld op een groot scherm naast zijn/haar presentatie slides. De parallelle sessies zijn wel kleiner, maar het idee is hetzelfde.
Hierna een kleine pauze…KOFFIE!! En daarna een andere plenary lecture gevolgd door nog meer parallelle sessies met verschillende onderwerpen. Toen een ‘lunchpauze’ terwijl je door de exposition hall kan lopen waar honderden posters hangen (er zijn twee sessie per dag.. dus twee keer honderden posters keer vier dagen!!!) en waar allemaal stands zijn van bedrijven die hun producten proberen te verkopen (denk aan een huishoudmarkt voor wetenschappers) met de nieuwste apparatuur en antilichamen en journals ed… iedereen probeert je aandacht te krijgen en iedereen wil je contactgegevens. Je voelt je wel een beetje nutteloos aangezien ze heel erg gericht zijn op bedrijven. Dus als student heb je er weinig aan, maar t is wel een uitdaging om alle gratis spulletjes te verzamelen ;)
Daarna nog meer praatjes en toen kwam de groep weer een beetje bij elkaar (in principe loopt iedereen gewoon overal en nergens) We zijn met het grootste deel van de groep naar het restaurant deel van het centrum gegaan om lekker te eten met zn allen (op t budget van wat we al betaald hadden). Huib Mansvelder…de docent die het initiatief had genomen voor deze reis was ook mee. Uiteraard hierna nog even een gelato gehaald (ik heb deze keer even overgeslagen na m’n enorme bord papardelle con panna e …euhmmm champignon…) en toen redelijk op tijd weer terug naar t hostel (rond 22:00).
Nu eerst maar even m’n voetjes omhoog gelegd want met die warmte hier heb ik enorm warme zware opgezwollen voeten (en het vele lopen helpt ook niet heel erg mee) en een beetje geschreven. Nu lekker m’n bedje opzoeken. Morgen weer een lange dag vol praatjes!