Jump the FENS party in de stromende regen - Reisverslag uit Milaan, Italië van Yvonne Gier - WaarBenJij.nu Jump the FENS party in de stromende regen - Reisverslag uit Milaan, Italië van Yvonne Gier - WaarBenJij.nu

Jump the FENS party in de stromende regen

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

07 Juli 2014 | Italië, Milaan

Vandaag ook weer een vroeg dagje aangezien we toch braaf naar (bijna) elk praatje wilden. Het eerste over prion biology (denk aan Creutzfeldt Jacob's disease en de gekke koeien ziekte) Heel erg interessant en het sprak echt aan. Vervolgens ben ik samen met Dana naar een symposium over Glia cellen gegaan... dat was alleen zoooooo gedetailleerd en specifiek dat we beiden echt ons best moesten doen om niet in slaap te vallen. Een niet al te lang nachtje daarvoor hielp niet heel erg mee. We zijn ook maar weer eens tot de conclusie gekomen dat universitair opgeleid zijn helemaal niets zegt over je presentatie-skills. Wow..sommigen kunnen nog wel wat tips gebruiken. Misschien waren ze wel heel erg zenuwachtig maar goed... een van die mensen keek welgeteld 3 keer op van zijn blaadje in een praatje van 20 min! Voor de rest heeft hij alleen maar naar beneden staan staren.

Toen we een deel van de groep weer gevonden hadden kwamen we eigenlijk tot de conclusie dat het buiten veel lekkerder weer was dan binnen ;) dus hebben we de middag lecture gelaten voor wat het was en zijn we via de plaatstelijke supermarkt richting hostel gegaan waar we onze lunch in de zon hebben genuttigd. Helaas konden we niet even onze kamer op aangezien niemand tussen 10 en 14 naar binnen mag. Nouja.. de zon buiten was ook geen straf.

Tegen 16:00 weer teruggegaan naar het conferentiegebouw voor een symposium over ALS en een specifieke vorm van dementie (wat ook heel erg interessant was) en daarna nog een lecture over RETT syndroom. De postersessies hebben we vandaag even links laten liggen. Dat was een beetje teveel van het goeie :)

Toen de hele groep weer bij elkaar gevonden was zijn we met z'n allen de stad in gegaan naar de grootste discotheek van Milaan 'Alcatraz'. Hier was een student party georganiseerd voor de wat jongere bezoekers van de conferentie. Compleet met een buffet, hapjes, drankje en cocktais zijn we niets tekort gekomen. Er speelden verschillende bands en een DJ groep. Qua muziek was er vanalles dus everybody was havin' fun ;)
Om de laatste bus te halen moesten we rond half vier weer weg helaas en dat ging al dansend :D en wel op de Sirtaki :D!! whaha... (we hebben 1 Griekse in ons midden, dus die bescheurde zich helemaal) Al dansend met iedereen... ja IEDEREEN.. (de hele menigte arm in arm :D) gingen we naar buiten de stromende regen in...het water op de straten stond tot mn enkels..en zochten met onze groep beschutting onder een klein luifeltje terwijl we op de bus wachtten (die helaas 25 min later kwam). Super gezellig :D Eenmaal weer in het hostel aangekomen eerst maar even een douche genomen om weer op te warmen en daarna heerlijk te slapen.

Zo'n avond vergeet je niet snel :D:D