GROM, de lekkerste ijssalon in Milaan en PIZZAAA - Reisverslag uit Milaan, Italië van Yvonne Gier - WaarBenJij.nu GROM, de lekkerste ijssalon in Milaan en PIZZAAA - Reisverslag uit Milaan, Italië van Yvonne Gier - WaarBenJij.nu

GROM, de lekkerste ijssalon in Milaan en PIZZAAA

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 Juli 2014 | Italië, Milaan

Deze dag was wat minder spectaculair vergeleken met hoe we gisteren hebben afgesloten. Helaas moesten we ook vandaag voor 10:00 al weer de kamer verlaten, dus uitslapen zat er niet echt in. Na nog even in de gezamelijke ruimte van het hostel te hebben gezeten zijn we nog naar een paar lectures geweest die, na de overload aan informatie en details die we afgelopen dagen te horen hebben gekregen, niet heel erg veel impact hadden.
Halverwege de dag zijn we dus maar weer de het centrum ingedoken waar we na een kleine souvenir speurtocht op zoek zijn gegaan naar de (naar verluiden) beste ijszaak van Milaan. En guess what.. we hebben hem gevonden ;) GROM. heerlijk ijs! (al kan ik om heel eerlijk te zijn het verschil met andere ijssalons in Milaan het verschil niet proeven, het is allemaal gewoon heel erg lekker)

In de avond zijn we naar het meer zuidelijke deel van de stad gegaan waar een restaurant zit.... oow.. pizzaliefhebbers, hier moeten jullie heen :D. TroppaPizza. Een heel leuk concept. Je betaald voor een klein, middel of groot arrangement wat overeenkomt met een klein (30cl), middel (50cl) of groot (75 cl) drankje naar keuze. Vervolgens worden er aan de lopende band pizza's aan je tafel gepresenteerd en als je een stuk wilt hoef je alleen je bord maar op te houden en je krijgt er een. wil je hem niet, dan niet. Het komt er op neer dat je bijna elke 10 minuten een nieuw stuk pizza op je bord hebt liggen, onbeperkt pizza eten dus!!! En je ziet echt de vreemste combinaties... letterlijk de eerste pizza die we kregen was een pizza met friet erop... we hebben maar weinig traditionele combinaties gezien, maar wel echt lekkere dingen. pesto met garnalen...prociutto met tomaat en kaas, kaas en funghi, kaas met peer?!, vanalles. en van alles veel te veel. Maar wel echt lekker! en heel gezellig om met een hele groep te doen. Wij zijn in het filiaal in Zona Navigli geweest, waar ze alleen pizza serveren. Er schijnt er ook nog een te zijn in Milaan waar ze ook pasta hebben. Misschien is dat een goed idee voor een volgende keer (iets meer variatie :D, ik kan geen pizza meer zien!!!)

De groep splitste zich op (voor voetbal of een rustig avond wandelingetje) en toen was ook deze dag al weer voorbij.

ps... slapen met zo'n dikke pizza buik is minder comfortabel dan je denkt ;)